Hoe werkt ALLBERT

 
 

Mobiele data zou toch een recht moeten zijn,
zoals water of elektriciteit?

Maar data is nog steeds duur, hoe zorg je ervoor
dat je er niet meer voor moet betalen?

 

Dat was het laatste fysieke gesprek dat we hadden begin maart 2020. Daags erna gaat het land op slot en wordt er verwacht dat we enkel nog van thuis uit werken. Gedreven als we zijn blijven we niet bij de pakken zitten en beginnen te sleutelen aan ons ‘gratis data’ model.

Hoe zorg je voor gratis data?

Mobiele data is nog steeds niet gratis. Dat wil zeggen dat als je het gratis wil uitdelen, er ergens iemand voor moet betalen.
Willen we je gratis data geven, dan moeten we er voor zorgen dat er iemand is die de kosten voor je wil overnemen. Maar wie zou er nu zo gek zijn om jouw data te willen betalen?

Wie betaalt er voor mijn gratis data?

Als je de kosten van een product of een service uit elkaar haalt, bestaat dit uit een aantal vaste en een aantal variabele kosten. Eén van de bekendste variabele kosten zijn je marketing kosten. De marketing kosten kan je dan weer opdelen in kanalen (Channels zoals we zeggen in het Engels). Eén van die kanalen heet Affiliate Marketing.

Het idee achter Affiliate Marketing is dat je een kleine commissie schenkt aan de partij die een waardevolle verkoop of verkoopkans kan aanbrengen.

Kost breakdown.png

En daar ligt onze oplossing. ALLBERT onderhandelt een commissie die we voor jou omzetten in data. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is te interageren met één van onze partners. Bij de ene partner kan dat al door je contact gegevens achter te laten, bij de andere zal je misschien iets moeten kopen.

Een duw in de rug voor Belgische ondernemingen.

Als je een beetje op Google & Facebook begint rond te klikken kost je de bedrijven die hun diensten aan je willen adverteren al snel een pak geld. Door via ALLBERT te bestellen bespaar je hen een hoop advertentiekosten. Daarnaast zorg je ervoor dat de centen binnen Belgische bedrijven circuleren. Leuk toch?

Pay per gigabyte

ALLBERT wordt aangevuld met het “pay per gigabyte” model. We willen er immers zeker van zijn dat niemand zich verplicht voelt om met onze partners in zee te gaan. We voegen daarom een pay per giga byte model toe, omdat we merken dat de diensten vandaag veelal gericht zijn om je ofwel te weinig ofwel teveel data aan te bieden. We betalen dus allemaal voor data die we nooit verbruiken. Niet zo bij ALLBERT. Bij ons betaal je enkel voor wat je verbruikt.

Uitsluitend voor ondernemers

Laten we als Belgische ondernemers elkaar wat meer steunen, door onze diensten eerst bij elkaar af te nemen. Daar worden we per slot van rekening, allemaal beter van. Om deze reden is ALLBERT voorlopig enkel beschikbaar voor ondernemers.

Waarom ALLBERT met twee keer L en niet Albert

Het ontstaan van de naam van een bedrijf is veelal een beetje een mysterie, zo ook bij ALLBERT. Het idee is ontstaan in het kielzog van de ondernemers award De Bertjes. Alle deelnemende ondernemers noemen wij intern ‘bertjes’, allemaal bert dus. Allemaal + Bert = ALLBERT (en niet Albert met één l).